CONTENT ANALYSIS IN EDUCATIONAL RESEARCH IN PHYSICAL EDUCATION: A STUDY ON CURRICULAR INTERNSHIP

Authors

  • Larissa Cerignoni Benites Universidade Estadual Paulista, Campus Rio Claro- UNESP/RC
  • Juarez Vieira do Nascimento Universidade Federal de Santa Catarina- UFSC
  • Michel Milistetd Universidade Estadual do Centro-Oeste- UNICENTRO
  • Gelcemar Oliveira Farias Universidade do Estado de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.53390

Keywords:

Internship. Qualitative research. Teaching. Faculty.

Abstract

This article is a step-by-step description of a study on teacher training in the context of curricular supervised internship in Physical Education. Using Bardin’s (1979) content analysis procedures – pre-analysis, exploration of material, result processing, inference, and interpretation – it describes in detail the pathway adopted by researchers in the process of understanding the dialogue between school, assistant teacher, and student.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Larissa Cerignoni Benites, Universidade Estadual Paulista, Campus Rio Claro- UNESP/RC

Pós-doutoranda na Universidade Estadual Paulista- Campus Rio Claro- UNESP/RC.

Professora permanente do programa de pós-graduação em Ciência da Motricidade UNESP/RC.

Juarez Vieira do Nascimento, Universidade Federal de Santa Catarina- UFSC

Professor Titular da Universidade Federal de Santa Catarina- UFSC

Pró-reitor adjunto de Pós-Graduação da UFSC

Michel Milistetd, Universidade Estadual do Centro-Oeste- UNICENTRO

Doutorando pela Universidade Federal de Santa Catarina-UFSC

Prof. Assistente da Universidade Estadual do Centro-Oeste- UNICENTRO

Gelcemar Oliveira Farias, Universidade do Estado de Santa Catarina

 

Professora Adjunta da Universidade do Estado de Santa Catarina

Professora permanente do programa de pós-graduação em Educação Física do Centro de desportos da Universidade Federal de Santa Catarina- UFSC

 

Published

2015-12-11

How to Cite

BENITES, L. C.; NASCIMENTO, J. V. do; MILISTETD, M.; FARIAS, G. O. CONTENT ANALYSIS IN EDUCATIONAL RESEARCH IN PHYSICAL EDUCATION: A STUDY ON CURRICULAR INTERNSHIP. Movimento, [S. l.], v. 22, n. 1, p. 35–50, 2015. DOI: 10.22456/1982-8918.53390. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/53390. Acesso em: 25 jun. 2025.

Issue

Section

Original Articles