TIME AND SPACE FOR EDUCATION IN THE DAILY BODY OF A PUBLIC SCHOOL

Authors

  • Antonio Jorge Gonçalves Soares Universidade Gama Filho
  • Alexandre da Costa Ferreira Universidade Gama Filho
  • Diego Luz Moura Universidade Gama Filho
  • Tiago Lisboa Bartholo Cap-UFRJ
  • Marcos Carneiro da Silva Cap-UFRJ

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.3027

Keywords:

Observation. Motivation. Physical education

Abstract

This article’s objective is to analyze the possibilities of corporal education during the physical education classes, practices, school break and free time in a public school in Rio de Janeiro. For that we did interviews with the students and observe than during there classes, free time and school break. The analysis of the articles indicates that the classes are identified by the students as a positive value, at least for some of than. The motives of the devaluation are linked in a complex net of tension between the members of the school, the school community, diversity o values about the citizen’s formation and purpose of the physical education. Key Words: space-time, corporal education, physical education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Antonio Jorge Gonçalves Soares, Universidade Gama Filho

Doutor em educação física. Docente do PPGEF da Universidade Gama  Filhoe da UFRJ. Bolsista CNPq. Rio de Janeiro, RJ, Brasil.

Alexandre da Costa Ferreira, Universidade Gama Filho

Mestrando em educação física Universidade Gama Filho. Docente da SME/RJ. Rio de Janeiro, RJ, Brasil. 

Diego Luz Moura, Universidade Gama Filho

Mestrando em educação física Universidade GamaFilho e bolsista do CNPq. Rio de Janeiro, RJ, Brasil

Tiago Lisboa Bartholo, Cap-UFRJ

Mestre em educação física e docente do Cap-UFRJ. Rio de Janeiro, RJ, Brasil

Marcos Carneiro da Silva, Cap-UFRJ

Doutor em educação física e docente da UFRJ. Rio de Janeiro, RJ, Brasil

Published

2009-10-01

How to Cite

SOARES, A. J. G.; FERREIRA, A. da C.; MOURA, D. L.; BARTHOLO, T. L.; SILVA, M. C. da. TIME AND SPACE FOR EDUCATION IN THE DAILY BODY OF A PUBLIC SCHOOL. Movimento, [S. l.], v. 16, n. 1, p. 71–96, 2009. DOI: 10.22456/1982-8918.3027. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/3027. Acesso em: 24 jun. 2025.

Issue

Section

Original Articles