Exploring the Cold War Space Race through a Web Application
An Audiovisual Experience
DOI:
https://doi.org/10.22491/1982-1654.140929Keywords:
Space Race, Software development, Educational gamesAbstract
In recent decades, technological changes have transformed various fields, including education. The Internet promotes the dissemination of information in all areas of knowledge. One of the forms of dissemination is Learning Objects (LO), which allow for the creation and reuse of educational content in multiple contexts, such as HTML pages. Thus, this work aims to develop and implement a web application that addresses the space race during the Cold War, using audiovisual elements such as videos and animations, as well as 3D resources.
Downloads
References
Almeida, F. E. V. de. Um comparativo entre frameworks javascript para desenvolvimento de aplicações front-end. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia de Software) – Universidade Federal do Ceará, Quixadá, 2018. Disponível em: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/39459. Acesso em: 18 jun. 2024.
Camargo, J. Visualização de Funções Matemáticas em Tempo Real: Uma Abordagem de Apoio ao Ensino de Matemática aos Alunos Ingressantes em Engenharia 2014. Disponível em: https://www.researchgate.net/profile/Jose-Camargo-16/publication/266260697_VISUALIZACAO_DE_FUNCOES_MATEMATICAS_EM_TEMPO_REAL_UMA_ABORDAGEM_DE_APOIO_AO_ENSINO_DE_MATEMATICA_AOS_ALUNOS_INGRESSANTES_EM_ENGENHARIA/links/542b49fa0cf27e39fa9180eb/VISUALIZACAO-DE-FUNCOES-MATEMATICAS-EM-TEMPO-REAL-UMA-ABORDAGEM-DE-APOIO-AO-ENSINO-DE-MATEMATICA-AOS-ALUNOS-INGRESSANTES-EM-ENGENHARIA.pdf. Acesso em: 23 maio 2024.
De Freitas Junior, N.; Izaguirry, N.; De Freitas, N. M. C. Objetos de aprendizagem para o ensino da história: uma busca na web. Revista Latino-Americana de História, v. 2, n. 6, p. 752-766, 2013.
De Morais, R. X. T. Software educacional: a importância de sua avaliação e do seu uso nas salas de aula. 2003. Monografia (Especialização em Informática Educativa) – Faculdade Lourenço Filho, Fortaleza, 2003.
Fernandes, T. P. Proposta inicial de um processo de desenvolvimento web front-end utilizando web components. 2017. 64 f. TCC (Graduação) - Curso de Ciência da Computação, Centro de Ciências 53 Tecnológicas, Universidade Estadual do Norte do Paraná, Bandeirantes, 2017.
Figma. Best Practice Guides. Disponível em: https://www.figma.com/bestpractices/guides/. Acesso em: 20 jun. 2024.
Garrett, J. J. The Elements of User Experience. 2. ed. Berkeley, CA, New Riders, 2000.
Royal Museums Greenwich. Space Race Timeline. Disponível em: https://www.rmg.co.uk/stories/topics/space-race-timeline. Acesso em: 23 maio 2024.
Sá, G. C. B. e. Desenvolvimento front-end: módulo aluno do software educacional Loop Academic. 2019. Trabalho de Conclusão de Curso, Universidade Federal Rural do Semi-Árido. Disponível em: https://repositorio.ufersa.edu.br/items/c18bc65f-c078-435d-9224-a05831bcccfc. Acesso em: 23 maio 2024.
Silva, F. V. R. da. Utilizando React.js para desenvolvimento de uma interface gráfica para o sistema web CEUA. 2023. 39 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia de Computação) - Campus de Sobral, Universidade Federal do Ceará, Sobral, 2023. Disponível em: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/76407. Acesso em: 23 de maio de 2024.
Vite. Documentação oficial. Disponível em: https://pt.vitejs.dev/guide/. Acesso em: 23 de maio de 2024.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The copyright for papers published in this journal belong to the author, with rights of first publication for the journal. As the papers appears in this publicly accessed journal, the papers are for free use, receiving their credit, in educational and non-commercial uses. The journal will allow the use of the papers published for non-commercial purposes, including the right to send the paper to publicly accessed databases.Accepted 2024-10-26
Published 2024-12-22