They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports

Authors

  • Ivone Job ESEF UFRGS
  • Ana Maria Mattos Escola de Administração, UFRGS
  • Ana Gabriela Clipes Ferreira Faculdade de Educação, UFRGS

Keywords:

Scientific communication. Journals. Indicators. Physical Education and Sports.

Abstract

It analyses thirteen indicators that relate to the management and transparency of the process of editing journals on aspects that are linked directly to the academic community’s confidence in the system of journal publication and its scientific credibility. They are: (i) year of creation (ii)scope, (iii) financial support, (iv) the arbitration process, (v) frequency, (vi) number of articles per issue, (vii) the number of members of the editorial staff, (viii) the existence of digital Object Identifier (DOI), (ix) Qualis classification in the area, (x) the basis on which they are indexed, (xi) the responsibility’s nature institutional: public or private, (xii) software used in its issue, (xii) language. The gathering of information to answer these indicators was made on the electronic versions of journals in its different sections.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ivone Job, ESEF UFRGS

Doutoranda em Ciências do Movimento Humano pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul  – UFRGS. Mestre em Ciência da Informação pela Universidade Federal de Minas Gerais – UFMG. Bibliotecária da Escola Superior de Educação Física (ESEF/UFRGS).

Ana Maria Mattos, Escola de Administração, UFRGS

Doutoranda em Ciência da Informação pela Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG. Mestre em Ciência da Informação pela UFMG. Bibliotecária da Escola de Administração (EA/UFRGS)

Ana Gabriela Clipes Ferreira, Faculdade de Educação, UFRGS

Mestre em Comunicação e Informação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul  – UFRGS. Bibliotecária-Chefe da Faculdade de Educação (FACED/UFRGS)

Published

2013-01-10

How to Cite

JOB, I.; MATTOS, A. M.; FERREIRA, A. G. C. They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports. Em Questão, Porto Alegre, v. 18, n. 3, p. 161–178, 2013. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238. Acesso em: 24 jun. 2025.

Issue

Section

Article

Most read articles by the same author(s)