THE TEACHER AND THE ACT OF READING
THE MAQUINATION OF IMPROVISO
DOI:
https://doi.org/10.54909/sp.v6i2.128132Keywords:
Basic education, Educator, ReadingAbstract
This article deals with an experience report by a group of researchers who sought to investigate, through open listening, conditions, and difficulties of the teacher, as educator and reader, with regard to access to reading and the teaching of reading, in 2021, with the effects of the COVID-19 pandemic and the alternation between face-to-face and non-face-to-face classes. The results of this experience indicate that reading is not a spontaneous activity in the teacher’s personal life, in the same way that it is not understood as intrinsic to his professional performance. In addition, the data lead to the conclusion that the internet is considered by teachers as the greatest impediment to the consistent teaching of reading today, as well as that online reading is still not accepted as such by educators, whenever it they are the readers, or when the reader is the student. The theoretical basis of this analysis was the study of Colomer (2007), Lajolo (2000), Santaella (2004), Silva (2009, 2011) and Zilberman (1991).
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).