Transit of Clowning Becomings in their Interrelations Between Circus and Theater
Palavras-chave:
Theater, Circus, Clowning, Inter-agencies, Neighborhood AreasResumo
This article is based on the philosophical aspects imbricated in the interrelationships between circus, theater and clowning. A theoretical framework is approached in order to elucidate inter-agencies and zones of proximity established between the areas elaborated here. The work of the artist Gardi Hutter stands out as a place to apprehend the fluxes that run through the conjunction between these arts, using acrobatic techniques, object manipulation and illusionism, together with techniques inherent to clowning itself, and appropriating scenic lighting, scenery, costume and sound resources capable of constituting a transit of becoming that is established in the circus-theater-clowning context.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2025 Revista Brasileira de Estudos da Presença

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.