From Registers to Reflections on the Body in Process of Creation
Palavras-chave:
Body, Process of creation, Register, ResonanceResumo
The article presents a reflection on the body through the study of movement registers in the creation process of the show Aldebaran, by Grupo Oficcina Multimédia. Considering the body as the focus, an inventive observation, corporeal reading of movement drawings and a literature review were undertaken. Movement registers are discussed as performative mnemonic instances that enable corporeal resonances between the scholar of the process and the images of the movements. The body in resonance is shown as a condition for poetic interactions in scene constitution in dance and theater, and resonance is considered as a corporeal operator of artistic fruition and alterity practices.Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.