A voice that spreads: Social TV and spreadable media through The Voice US

Authors

  • Mateus Vilela Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL

DOI:

https://doi.org/10.19132/1807-8583201944.204-217

Keywords:

Television. Social media. Social TV. Spreadable media. The Voice US.

Abstract

In a context in which entertainment options are becoming larger and easier to access, television has searched for strategies to retain the public and attract a new audience. The internet, which seemed to threaten the hegemony of TV, has been a great ally in this task, especially in the use of social networks. In this context, the talent show The Voice has been quite effective in the dialogue with the audience enabling Social TV and spreadable content. In the search to investigate the synergy between audience, producers and social media, we found strategies involving apps, backstage videos, spoilers, colloquial language, hashtags and possibilities of altering the narrative flow through a bibliographical research and documentary analysis, considering nature of the empirical object.

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Author Biography

Mateus Vilela, Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL

É doutor, e mestre, em Comunicação Social pela Pontíficia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), onde foi bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES), tendo realizado doutorado sanduíche com a Universidade do Minho, em Braga, Portugal. É professor nos cursos de Jornalismo e Publicidade e Propaganda na Unisul - Tubarão. Atua como Coordenador de Produção e Editor chefe na Pocket Magazine. Membro do Grupo de Pesquisa "Televisão e Audiência (GPTV)" e coordenador do Grupo de Pesquisa em "Convergências tecnológicas (RCT)". Autor do livro 'Televisão Digital Brasileira: Um estudo sobre processos comunicativos e avanços tecnológicos".

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Published

2019-01-01

How to Cite

Vilela, M. “A Voice That Spreads: Social TV and Spreadable Media through The Voice US”. Intexto, no. 44, Jan. 2019, pp. 204-17, doi:10.19132/1807-8583201944.204-217.

Issue

Section

Articles