Permanent unlearning: experiences with Art in Pedagogy
DOI:
https://doi.org/10.22456/2357-9854.117501Keywords:
Education. Teacher training. Art.Abstract
This text presents reflections on education, teaching and art, as well as expectations about the beginning and end of a possible path for the discipline Theoretical Methodological Foundations in Art I in the Pedagogy course, considering the challenges and shared responsibilities between teacher and students, future teachers.Downloads
References
ALBANO, Ana Angélica. O Espaço do desenho: a educação do educador. São Paulo: Loyola 2010.
BARROS, Manoel de. O livro das ignorãças. Rio de Janeiro: Record, 1993.
BARROS, Manoel de. Livro sobre nada. Rio de Janeiro: Record, 2000.
KASTRUP, Virginia. A invenção de si e do mundo: uma introdução do tempo e do coletivo no estudo da cognição. Campinas: Papirus, 1999.
KASTRUP, Virgínia. Políticas cognitivas na formação do professor e o problema do devir-Mestre. Educação & Sociedade, Campinas, v. 26, n. 93, p. 1273-1288, set./dez. 2005. Disponível em: <https://www.scielo.br/pdf/es/v26n93/27279.pdf>. Acesso em: 30 abr. 2020.
MARTINS, Mirian Celeste; PICOSQUE, Gisa. Mediação Cultural para professores andarilhos na Cultura. São Paulo: Intermeios, 2012
MUDANDO Paradigmas Educacionais. Produzido por Abi Stephenson. Dublagem por Blog Brasil Acadêmico. Londres: RSA Animate, 2003. (11min40.) Disponível em: <https://www.youtube.com/watch?v=DA0eLEwNmAs> Acesso em jul 2021.
SILVA, Tomaz Tadeu da. A filosofia de Deleuze e o currículo. Goiânia: FAV, 2004. (Coleção Debates Contemporâneos).
O FIM do recreio. Produção de Vinícius Mazzon e Nélio Spréa. [S.l.]: Parabolé Educação e Cultura, 2012. Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=t0s1mGQxhAI. Acesso em: 30 abr. 2020.
SÓ dez por cento é mentira. Produção de Pedro Cezar. [S. l.]: Artezanato Eletrônico, 2009c. Disponível em: <https://www.youtube.com/watch?v=OaXiOwnP2bQ>. Acesso em: 30 abr. 2020.
UNIVERSIDADE FEDERAL DE JUIZ DE FORA. Edital nº 3, de 02 de julho de 2019. [Edital interno de seleção de propostas de visitas técnicas, trabalhos de campo, viagens formativas no âmbito dos cursos de graduação no programa territórios educativos da graduação para o 2º semestre de 2019]. Universidade Federal de Juiz de Fora: Pró-reitoria de Graduação, Juiz de fora, 2019.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Readers are free to download, print and use the articles published in the Journal, as long as there is always explicit mention of the author (s) and GEARTE Journal and that there is no change in the original work. Any other use of the texts must be approved by the author (s) and the Journal. Upon submitting an article to GEARTE Journal and having it approved, the authors agree to assign, without remuneration, the following rights to the Journal: authors are allowed to publish and distribute their work online in institutional/disciplinary repositories or on their personal page.
This journal uses a Licença de Atribuição Creative Commons 4.0 Internacional.