mages of journey: perceptions of recyclable-material-collectors/photographers through the pinhole camera.

Authors

  • Eliane Coster UFSCAR

Keywords:

Photography, Pinhole camera, Recyclable material collectors

Abstract

In my 2019 doctoral thesis at Unicamp's Graduate Program in Visual Arts, I set forth a proposition: to invite recyclable material collectors to document the city of São Paulo on their daily cart routes equipped with pinhole cameras built by me. The photographs are the result of this interaction.

Downloads

Download data is not yet available.

References

COSTER, Eliane. Os homens com as câmeras: investigação de questões da fotografia norteadas por uma prática artística com câmeras de orifício realizada por catadores de material reciclável. 2019. 293 f. Tese (Doutorado em Artes Visuais) - Universidade Estadual de Campinas, Instituto de Artes, Campinas, SP. https://doi.org/10.47749/T/UNICAMP.2019.1091746

ENTLER, Ronaldo. Poéticas do Acaso: Acidentes e encontros na criação artística. 2000. 202 f. Tese (Doutorado em comunicação) - Escola de Comunicações e Artes, USP, São Paulo [edição revisada para publicação].

FLUSSER, Vilém. Filosofia da caixa Preta. Rio de Janeiro: Relume Dumará. 2002.

OLIVEIRA, João Pacheco de. Etnografia enquanto compartilhamento e comunicação: desafios atuais às representações coloniais da antropologia. Pp 47-74. IN: Feldman-Bianco, Bela. (org.). Desafios da antropologia brasileira. Brasília: ABA, 2013.

Published

2024-08-24

How to Cite

Coster, E. (2024). mages of journey: perceptions of recyclable-material-collectors/photographers through the pinhole camera. Fotocronografias, 10(23), 184–197. Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/fotocronografias/article/view/139245