COACH'S REPRESENTATION OF THE KNOWLEDGE SOURCES: STUDY WITH HANDBALL COACHES OF THE FIRST MALE PORTUGUESE LEAGUE

Authors

  • Ana Filipa Vasquez Paulo Cunha Faculdade de Desporto da Universidade do Porto
  • Maria Luísa Dias Estriga Faculdade de Desporto da Universidade do Porto
  • Paula Maria Fazendeiro Batista Faculdade de Desporto da Universidade do Porto

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.43663

Keywords:

Coach Knowledge. Coaching Education. Knowledge Sources. Handball Coaches.

Abstract

The aim of this study is to identify the knowledge sources perceived by elite handball coaches of the Portuguese first division. Ten semi-structured interviews were conducted and submitted to content analysis. The findings show that unmediated knowledge sources assume a prominent position in the coach knowledge construction and reconstruction, namely coaches interaction, mentor influence and coaching experience.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Filipa Vasquez Paulo Cunha, Faculdade de Desporto da Universidade do Porto

Mestre pela Faculdade de Desporto da Universidade do Porto.

Maria Luísa Dias Estriga, Faculdade de Desporto da Universidade do Porto

Professora Auxiliar da Faculdade de Desporto da Universidade do Porto; Membro efetivo do Centro de Pesquisa do Centro de Investigação, Formação, Inovação e Intervenção em Desporto (CIFI2D).

Paula Maria Fazendeiro Batista, Faculdade de Desporto da Universidade do Porto

Professora Auxiliar da Faculdade de Desporto da Universidade do Porto; Membro efetivo do Centro de Pesquisa do Centro de Investigação, Formação, Inovação e Intervenção em Desporto (CIFI2D).

Published

2014-03-18

How to Cite

CUNHA, A. F. V. P.; ESTRIGA, M. L. D.; BATISTA, P. M. F. COACH’S REPRESENTATION OF THE KNOWLEDGE SOURCES: STUDY WITH HANDBALL COACHES OF THE FIRST MALE PORTUGUESE LEAGUE. Movimento, [S. l.], v. 20, n. 3, p. 917–940, 2014. DOI: 10.22456/1982-8918.43663. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/43663. Acesso em: 24 jun. 2025.

Issue

Section

Original Articles