HEGEMONIC MASCULINITY, SPORTS AND PHYSICAL ACTIVITY

Authors

  • Juana M. Sancho Universidad de Barcelona
  • Fernando Herraiz Universidad de Barcelona
  • Fernando Hernandez Universidade de Barcelona
  • Judit Vidiella Universidade de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.15031

Keywords:

Masculinity. Sports. Gender identity. Sexuality

Abstract

This article explores the reconstruction about the learning of masculinity(ies) with a group of young people, focusing on the role that sport and physical activity have in the constitution-regulation of their bodies. The experiences of the boys interviewed in this research give us a perspective about the multiple contradictions, complexities and negotiations of masculine identities in relation to dominant discourses on gender and sexuality that are linked to sport.  

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Juana M. Sancho, Universidad de Barcelona

Universitat de Barcelona, Didàctica i Organització Educativa, Faculty Member

Fernando Herraiz, Universidad de Barcelona

Possui doutorado - Universitat de Barcelona (2009). Atualmente é professor lector doctor - Facultat de Belles Arts / Universitat de Barcelona. Tem experiência na área de Artes, com ênfase em Educação Artística

Fernando Hernandez, Universidade de Barcelona

Catedrático da Universidad de Barcelona. Professor da Unidade de Arte Educação da Faculdade de Bellas Artes. Durante quinze anos coordenou um Programa Experimental de Formação de Professores de Arte para o Ensino Médio. Trabalho com a abordagem da Arte Educação como Conhecimento Cultural

Judit Vidiella, Universidade de Barcelona

Doutorado em Doutorado na Universidade de Barcelona

Published

2010-09-20

How to Cite

SANCHO, J. M.; HERRAIZ, F.; HERNANDEZ, F.; VIDIELLA, J. HEGEMONIC MASCULINITY, SPORTS AND PHYSICAL ACTIVITY. Movimento, [S. l.], v. 16, n. 4, p. 93–115, 2010. DOI: 10.22456/1982-8918.15031. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/15031. Acesso em: 24 jun. 2025.

Issue

Section

Original Articles