Aspects involved in the acquisition of abilities in learning to use the mouse

Authors

  • Leonéia Hollerweger Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Sionara Tamanini de Almeida Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Johannes Doll Universidade Federal do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-1654.5214

Keywords:

Educação de adultos, Envelhecimento, Inclusão digital, Dificuldades com o uso do mouse

Abstract

This paper investigates the developing of abilities through the use of mouse, in people aged more than 45 years, during a course of introduction to the use of computer. By analyzing pictures and observing activities in class, we found eight kinds of difficulties among students, and factors which may interfere with the process of acquisition of abilities through the use of mouse.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Leonéia Hollerweger, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Graduanda em Pedagogia UFRGS. Bolsista PIBIC.

Sionara Tamanini de Almeida, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Fisioterapeuta IPA. Licenciatura Plena em Educação Física UFRGS. Mestranda em Educação UFRGS. Bolsista Capes.

Johannes Doll, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Pedagogo, Especialista em Gerontologia pela Universidade de Heidelberg – Alemanha. Mestre em Educação pela UFRGS. Doutor em Filosofia pela Universidade de Koblenz – Landau – Alemanha. Professor de graduação e pós-graduação da UFRGS.

Published

2011-06-27

How to Cite

HOLLERWEGER, L.; ALMEIDA, S. T. de; DOLL, J. Aspects involved in the acquisition of abilities in learning to use the mouse. Computers in education: theory & practice, Porto Alegre, v. 13, n. 1, 2011. DOI: 10.22456/1982-1654.5214. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/5214. Acesso em: 29 apr. 2025.
Received 2008-08-03
Accepted 2011-06-27
Published 2011-06-27