GRUA Gentlemen de Rua
modes of production and communication of a creation process in times of crisis
Palavras-chave:
Creation Processes, Crisis, Body Arts, Audio-visual, CommunicationResumo
This article examines communicative practices and modes of production in the creation process of the dance and performance group GRUA Gentlemen de Rua, in the period of the 2020 crisis, observing creative procedures that intersect with audiovisual media and the use of cyberspace, investigating whether these relationships are characterized as actions of resistance and reinvention. For this, we discuss documents generated by the Group, such as projects, notes, scripts, films, websites, etc. The theoretical foundation is structured from the critical theory of creation processes by Cecilia Almeida Salles and proposes dialogues with Edgar Morin, Pierre Musso, Zygmunt Bauman, Josette Féral and Vincent Colapietro, among others.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.