Traces that Emulate Figures: the staging of Samuel Beckett’s Ohio Impromptu

Authors

  • Luiz Marfuz (Universidade Federal da Bahia – Salvador, Brasil) Universidade Federal da Bahia/Escola de Teatro

Keywords:

Beckett, Staging, Theatrical Genetics, Ohio Impromptu, Theatre

Abstract

This text examines, from the point of view of theatrical genetics, principles and procedures which guided the staging of Ohio Impromptu, a play by Samuel Beckett, translated by novelist and playwright Cleise Mendes. The analysis includes textual, audible and visual elements of the staging, directed by the author of this article, with emphasis on the traces of the creative process: drafts, photos, testimonials, critiques and mockups, which constitute the so-called proto-staging, as equivalent to the term prototext.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Luiz Marfuz (Universidade Federal da Bahia – Salvador, Brasil), Universidade Federal da Bahia/Escola de Teatro

Luiz Marfuz é doutor em Artes Cênicas pela Universidade Federal da Bahia - UFBA, mestre em Comunicação e Cultura Contemporâneas e bacharel em Comunicação e em Administração, também pela UFBA. É diretor teatral, arte-educador e professor-adjunto da Escola de Teatro da UFBA nos cursos da graduação e pós-graduação em artes cênicas. Publicou o livro Harildo Déda: a matéria dos sonhos (2011) em coautoria com Raimundo Leão.  É coordenador do Grupo de Pesquisa PÉ NA CENA - Poéticas de Atuação e Encenação, vinculado ao CNPq.

Published

2022-10-16

How to Cite

Marfuz (Universidade Federal da Bahia – Salvador, Brasil), L. (2022). Traces that Emulate Figures: the staging of Samuel Beckett’s Ohio Impromptu. Brazilian Journal on Presence Studies, 3(2), 458–480. Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/37048

Issue

Section

Theatrical Genetics