Actor-Subjects, their Voice, and their Relationship with the Mother Figure

Autores

  • Simone Nogueira Rasslan Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Rosa Maria Bueno Fischer (Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS, Porto Alegre/RS, Brazil) UFRGS

Palavras-chave:

Voice, Mother, Theater, Narratives of the Self, Foucault

Resumo

This paper aims to investigate, employing Foucault’s archaeological approach, notions of subjectivity in which actors become subjects of their own musical practice, particularly of their vocal expression. The empirical materials are narratives and interviews with professionals from the performing arts, who execute the soundtracks of their live performances vocally and through the use of musical instruments. In this paper we analyze the predominant presence of the voice of the mother figure in the memories of actors-musicians. 

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Simone Nogueira Rasslan, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Mestre em Educação pelo Programa de Pós Graduação em Educação da UFRGS, preparadora musical para o teatro, regente, cantora e pianista.

Publicado

2022-10-12

Como Citar

Rasslan, S. N., & Fischer (Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS, Porto Alegre/RS, Brazil), R. M. B. (2022). Actor-Subjects, their Voice, and their Relationship with the Mother Figure. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 6(1), 47–70. Recuperado de https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/59705

Edição

Seção

Pedagogias da Voz

Artigos mais lidos pelo mesmo(s) autor(es)

Artigos Semelhantes

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.