Decompondo a Cena:
gênero, comunidade, raça e dança como zona de contato em Mimosa / Twenty Looks or Paris is Burning
Keywords:
Comunidade, Zona de Contato, Voguing, Gênero, Dança pós-modernaAbstract
Este artigo explora a dança por intermédio da lente do gênero, utilizando o estudo de caso de Mimosa / Twenty Looks or Paris is Burning, uma performance coletiva concebida por quatro dos mais importantes coreógrafos contemporâneos: Trajal Harrell, Cecilia Bengolea, François Chaignaud e Marlene Monteiro Freitas. Este texto interroga diferentes elementos destacados por essa performance, como a forma pela qual a herança da dança pode dialogar com as perspectivas contemporâneas referentes a questões de classe, gênero e raça, para nos ajudar a compreender melhor a representação da identidade subcultural na dança.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Brazilian Journal on Presence Studies

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Readers are free to transfer, print out and use the articles published in the Journal, as long as there is always explicit mention to the author(s) and to the Revista Brasileira de Estudos da Presença and as long as there is no alteration of the original work. Any other use of the texts needs to be approved by the author(s) and by the Journal. By submitting an article to the Revista Brasileira de Estudos da Presença and having it approved, the authors agree to assign, without compensation, the following rights to the Journal: the rights of first publication and the rights to redistribute the article and its metadata to the indexing and reference services that the editors deem appropriate.
This journal use a Licença de Atribuição Creative Commons.