Gender Scripts and Children’s Performances that Reverberate in the Context of Early Childhood Education
Palavras-chave:
Gender Scripts, Research with Children, Childhoods, Child Education, PerformanceResumo
Based on Gender Studies and the Sociology of Childhood, this article seeks to understand and analyze the strategies that children establish to deal with the gender scripts addressed to them in everyday Early Childhood Education. The results of the analysis show that they seek more plural ways of living their experiences as girls and boys, even though they are educated based on binary concepts that try to impose a repeated control of children’s bodies. The research, of ethnographic inspiration, was developed based on participant observation with four-year-old children, in a public early childhood education school, in the Metropolitan Area of Porto Alegre/RS/Brazil.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Estudos da Presença

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.