Communication / Digital Communication - an analysis related to the being together in the contemporary world.

Authors

  • Lucilene Cury Universidade de São Paulo
  • Sandra Pereira Falcão Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.19132/1807-8583201739.24-41

Keywords:

Digital communication. Otherness. Multi-connection. Incommunication. University.

Abstract

This article discusses communicative thinking interfaces in the dual-axis Communication – Digital Communication. The theoretical background entails a analysis of the related implications of the being together in the contemporary world, such as the intensive use of the digital technologies, the receiver problematic, the otherness issue in the communicative Comunicação/Comunicação Digital — uma análise relacionada ao estar juntos no mundo contemporâneo. Intexto, Porto Alegre, UFRGS, n. 39, p. 24-41, maio/ago. 2017. 41 ecosystem and the role of the university in this context. The conclusive aspects point out that attention to the limiting factors of the modern communication process is necessary, due to the fact that we aggregate the uninterrupted pressure of the increasingly faster digital interfaces to it which, however, has not been able to prevent the incommunication of the multiconnected individual.

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Author Biographies

Lucilene Cury, Universidade de São Paulo

Graduada na Área de Educação pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Desenvolveu os estudos de Pós-Graduação na Área de Comunicação: mestrado e doutorado em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo, com pesquisas sobre a TV e a Criança; o Rádio e a Literatura Latino-Americana para Crianças Brasileiras. Realizou estudos de Pós-Doutorado em Paris, na Sorbonne, voltados à Televisão. Atualmente é docente da Universidade de São Paulo. Tem experiência na área de Comunicação, com ênfase em Interdisciplinaridade, nas Diversas Áreas da Pesquisa da Comunicação, atuando principalmente nos seguintes temas: globalização, cultura, educação, comunicação e internet. Coordena o Grupo de Pesquisa – Cibernética Pedagógica: Laboratório de Linguagens Digitais –, certificado pelo CNPq, onde estudantes e pesquisadores desenvolvem projetos de pesquisa relacionados ao mundo virtual e à inclusão digital/social.

Sandra Pereira Falcão, Universidade de São Paulo

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da ECA-USP. Bolsista do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq).

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Published

2017-05-23

How to Cite

Cury, L., and S. P. Falcão. “Communication / Digital Communication - an Analysis Related to the Being Together in the Contemporary World”. Intexto, no. 39, May 2017, pp. 24-41, doi:10.19132/1807-8583201739.24-41.

Issue

Section

Articles