Intersectionalities between cinema, school and prodution of meaning: research notes

Authors

  • Sonia Maria Santos Pereira da Rocha Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS, Porto Alegre/RS, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.22456/2357-9854.128539

Keywords:

Education, Movie theater, Teacher training, Production of meaning, Phenomenology, Semiotics

Abstract

This text aims to present the doctoral research in Education in progress at the Postgraduate Program in Education (PPGEDU) of the Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) within the scope of the Research Group in Education and Art (GEARTE) on the production of meaning in the relationship between the spectator and the cinema, and the importance of this knowledge in the training of teachers in the context of law 13006/2014.

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Author Biography

Sonia Maria Santos Pereira da Rocha, Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS, Porto Alegre/RS, Brasil

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEDU) na Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), pesquisadora CAPES; Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação (ProPed) da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ); Especialista em História do Brasil pelo Programa de Pós-Graduação Lato Sensu em História do Brasil da Universidade Federal Fluminense (UFF); Licenciada em Pedagogia pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ).

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Published

2022-11-18

How to Cite

ROCHA, S. M. S. P. da. Intersectionalities between cinema, school and prodution of meaning: research notes. Revista GEARTE, [S. l.], v. 9, 2022. DOI: 10.22456/2357-9854.128539. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/gearte/article/view/128539. Acesso em: 13 may. 2025.

Issue

Section

Dossiê GEARTE: 25 anos