Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC

Authors

  • Regis Eduardo Coelho Argüelles da Costa Universidade Federal Fluminense (UFF), Niterói/RJ

Keywords:

School Day, Third Sector, Educational Policy

Abstract

The article analyzes the development and dissemination of proposals for expand the school day by the Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) from 1993 to 2006. We seek to the propositions, and persuasion strategies used along the civil and politic society, from various documents signed by the NGO and its intellectuals. Next, we evaluate the assimilation of this set of propositions by Programa Mais Educação, school day expansion policy of the Federal Government, since 2007.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Regis Eduardo Coelho Argüelles da Costa, Universidade Federal Fluminense (UFF), Niterói/RJ

Regis Eduardo Coelho Argüelles da Costa é professor do Departamento de Fundamentos Pedagógicos da Faculdade da Educação da Universidade Federal Fluminense (UFF). Doutor em Educação (PPGE/UFRJ) e pesquisador do Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral (NEEPHI/Unirio), e do Laboratório de Investigação em Escola, Poder e Estado (LIEPE/UFRRJ).

Published

2018-02-27

How to Cite

Costa, R. E. C. A. da. (2018). Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC. Educação & Realidade [Education & Reality], 43(2). Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756

Issue

Section

A Educação Escolar em Perspectiva