Accessibility Policy: what people with visual impairment say

Authors

Keywords:

Inclusive Education, Assistive Technology, Visual Impairment

Abstract

This study aimed to discuss the national policy of digital inclusion and the impact of Assistive Technology (AT) on the education and inclusion of visually impaired people. The analyses anchored to Cultural Studies and to the opinion of people with impaired vision or blindness indicated advances and challenges to improve resources and adaptation of TA applications in order to effect the access to knowledge, mastery and functional use of resources, in a way to ensure the right to education and to the quality of school and social inclusion.

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Author Biographies

Marilda Moraes Garcia Bruno, Universidade Federal de Grande Dourado (UFGD), Dourados/MS

Marilda Moraes Garcia Bruno é doutora em Ensino da Educação Brasileira pela Universidade Estadual Paulista - Júlio de Mesquita Filho. Atualmente é professora associada aposentada da Universidade Federal da Grande Dourados (UFGD), professora do Programa de Pós-Graduação em Educação da Faculdade de Educação e pesquisadora da Linha Educação e Diversidade.

Ricardo Augusto Lins do Nascimento, Instituto Federal de Mato Grosso do Sul (IFMS), Dourados/MS

Ricardo Augusto Lins do Nascimento é doutorando em Educação pela Universidade Federal da Grande Dourados (UFGD), na linha Educação e Diversidade, com pesquisa na área de tecnologia assistiva. Atualmente é professor no Instituto Federal do Mato Grosso do Sul (IFMS).

Published

2019-03-13

How to Cite

Bruno, M. M. G., & Nascimento, R. A. L. do. (2019). Accessibility Policy: what people with visual impairment say. Educação & Realidade [Education & Reality], 44(1). Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/84848

Issue

Section

Educação Especial, Psicanálise e Experiência Democrática