Distance Education and Cyberseniors: a focus on teaching strategies

Authors

  • Leticia Rocha Machado Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre/RS – Brasil
  • Patrícia Alejandra Behar Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre/RS – Brasil

Keywords:

Elderly. Distance Education. Pedagogical Strategies.

Abstract

This paper discusses the construction of pedagogical strategies in Distance Learning (DL) in order to include cyberseniors in virtual courses. The study was conducted through a qualitative and quantitative approach. It comprised seven stages of development. The data was collected by participant observation, interviews, questionnaires, and technological productions of the participants. The results showed the need to deepen aspects such as resilience and reminiscence with older audiences. With a larger gerontological contribution, it will be possible to provide actions covering the full educational potential of DL with the elderly.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Leticia Rocha Machado, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre/RS – Brasil

É graduada em Pedagogia com habilitação em Multimeios
e Informática Educativa pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do
Sul/PUCRS. Possui Mestrado em Gerontologia Biomédica pela PUCRS e Doutorado
em Informática na Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul,
na qual está realizando o Pós-doutorado na mesma área. Já trabalhou nas áreas
de Tecnologias Digitais e Educação, Educação a Distância e Gerontologia.

Patrícia Alejandra Behar, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre/RS – Brasil

Possui Mestrado e Doutorado em Computação pela
Universidade Federal do Rio Grande do Sul/UFRGS. Coordena o Núcleo de Tecnologia
Digital Aplicada à Educação/NUTED na UFRGS, onde também atua
como docente da graduação em Educação e Pós-graduação em Educação e Informática
na Educação.

Published

2014-12-16

How to Cite

Machado, L. R., & Behar, P. A. (2014). Distance Education and Cyberseniors: a focus on teaching strategies. Educação & Realidade [Education & Reality], 40(1). Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/45563

Issue

Section

Educação e Envelhecimento

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.