Two Monologues Do Not Make a Dialogue: youth and secondary education

Authors

  • Carmem Zeli Vargas Gil Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre/RS
  • Fernando Seffner Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre/RS

Keywords:

Youth. Secondary Education. Participation. Inequalities.

Abstract

Based on some studies about the connections between youth culture and school, the text questions the traditional view of youth as troubled times and young people as individuals against the school system. At the same time, the text poses questions that broaden the debate concerning the secondary education to consider issues related to youth cultures. The young people possess knowledge generated in different educational scopes, subject to multiple cultural pedagogies, which demands attention to thinking about contents and teaching methods. The ideas here gathered are intended to instigate debates among young people and educators, seeking to reframe the meanings assigned to the Secondary Education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Carmem Zeli Vargas Gil, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre/RS

Carmem Zeli Vargas Gil é licenciada em História e doutora em Educação (UFRGS 2009). Docente e orientadora do Mestrado Profissional em Ensino de História do IFCH e Professora da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, RS, Brasil. Bolsista CAPES, processo 6187/14-5.

Fernando Seffner, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre/RS

Fernando Seffner é licenciado em História e doutor em Educação (UFRGS 2003). Docente e orientador junto ao PPGEDU/UFRGS e ao Mestrado Profissional em Ensino de História. Integrante do LISTHE Laboratório de Ensino de História e Educação. Este artigo é um dos produtos do período de pós-doutorado do autor, financiado pelo CNPq, processo 201042/2014-2.

Published

2015-12-30

How to Cite

Gil, C. Z. V., & Seffner, F. (2015). Two Monologues Do Not Make a Dialogue: youth and secondary education. Educação & Realidade [Education & Reality], 41(1). Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/55947

Issue

Section

Ensino Médio e Juventudes

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

<< < 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.