Contrasts between silences and noises: critical review on Silence is a falling body (Agustina Comedi, 2017)
DOI:
https://doi.org/10.22456/2179-8001.137040Keywords:
Cine, Agustina Comedi, Deseo, Identidad, ArchivoAbstract
Subjectivity, gender politics, use of archives and family cinema in “Silence is a body that falls” (2017), the debut film by Agustina Comedi. Between the two 'silences': the one that states the title of the film (and can be read on the screen as soon as it begins) and the one that the director names in one of her brief interventions in the soundtrack of the feature film ("The silence It's the only thing that weighs"); A story of discoveries about desire, identity and origin is tense.
Downloads
References
AUMONT, J. (y otros). Estética del cine. Espacio fílmico, montaje, narración y lenguaje. Buenos Aires: Paidós, 2005.
BURKE, P. “Obertura: la nueva historia, su pasado y su futuro”, en BURKE, Peter (ed.). Formas de hacer historia. Barcelona: Alianza, 1996.
ELIZONDO, C.; RODRÍGUEZ, A. F. (comps.) Tiempo Archivado. Materialidad y espectralidad en el audiovisual. Bernal: Unidad de Publicaciones, Departamento de Ciencias Sociales, Universidad Nacional de Quilmes, 2017.
FOSTER, Hal. “Impulso de archivo”, en Revista Nimio, N. 3, Septiembre 2016.
ODIN, R. “El film familiar como documento. Enfoque semiopragmático”, en Revista Archivos de la Filmoteca, N. 58, Octubre 2007-Febrero 2008.
LANZA, P. “’El cine que trabaja con material de archivo es un cine de Resistencia’. Entrevista a Luis Ospina”, en Revista Cine Documental, N. 17, 2018.
PIEDRAS, P. El cine documental en primera persona. Buenos Aires: Paidós, 2014.
POLLAK, M. Memoria, olvido, silencio. La producción social de identidades frente a situaciones límite. La Plata: Al Margen, 2006.
TRAVERSO, E. “Historia y memoria. Notas sobre un debate”, en FRANCO, Marina; LEVÍN, Florencia (comps.), Historia reciente. Perspectivas y desafíos para un campo en construcción. Buenos Aires: Paidós, 2007.
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2023 Martín Alomar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista, como publicar em repositório institucional, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista, quando for o caso.
Os artigos são de acesso aberto e uso gratuito, com atribuições próprias em atividades educacionais, de pesquisa e não comerciais.