O espelho é tela: a espacialização do corpo-imagem

Authors

  • Paula Trusz Arruda Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

DOI:

https://doi.org/10.22456/2179-8001.144200

Keywords:

Mirror, Body-Image, Instagram, Cindy Sherman

Abstract

This text starts from the question: are social networks the mirrors of contemporaneity?
To try to answer it, it investigates, through art, the condition of the crystal screen of
smartphones as a space of self-representation in contemporary times, to the detriment
of what would have been the mirror for the modern world. For this purpose, it starts
from the study of women and the gaze of the self, and, finally, analyzes the production
of the artist Cindy Sherman (Glen Ridge/EUA, 1954) and her relations with the social
network Instagram.

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Author Biography

Paula Trusz Arruda, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Paula Trusz Arruda é formada em Artes Visuais: Licenciatura (2022) e Bacharelado (2011) pelo Instituto de Artes da UFRGS. Mestre em História, na linha de concentração em História, Teoria e Crítica de Arte pelo Programa de Pós-Graduação em Artes Visuais do Instituto de Artes da UFRGS e graduanda em Museologia pela mesma universidade. É professora de educação básica desde 2016 e editora de arte da Revista PHILIA | Filosofia, Literatura & Arte. Prepara tese de doutorado sobre a autorrepresentação de artistas mulheres em ambientes virtuais pelo PPGAV-IA/UFRGS.

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Published

2024-11-25

How to Cite

Trusz Arruda, P. (2024). O espelho é tela: a espacialização do corpo-imagem. PORTO ARTE: Revista De Artes Visuais, 28(49). https://doi.org/10.22456/2179-8001.144200

Issue

Section

DOSSIÊ: Exercícios do Político na Imagem Contemporânea

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