Interfaces de hipermídia, educação e ferramentas on-line
DOI:
https://doi.org/10.22456/1982-1654.25135Keywords:
Educação. Comunicação. Hipermídia. Ferramentas Online.Abstract
O presente artigo busca levantar aspectos da interface de hipermídia a partir de seu conteúdo, isto é, a partir das mídias que as compõe. Para tanto, procurou-se examinar o estado da arte da convergência dessas mídias para o ambiente digital e a sua utilização como artefato cognitivo buscando avaliar as probabilidades da hipermídia em cumprir o seu potencial didático, utilizando a lógica educativa. Com base numa revisão da literatura, discutem-se estes aspectos e apresentam-se as ferramentas online e de autoria disponíveis na web 2.0 organizadas a partir de abordagens cognitivas e potencialidades de aprendizagem desenvolvidas. Constando também de um levantamento sobre novos espaços e ferramentas de comunicação e sua possível apropriação pela Educação. Abstract A present article seek to raise expressions of interface of hypermedia for start of this contents, e.g, for start of medias that compose her a therefore, search itself to examine the condition of art and convergence. From that medias for environment digital and for your utilization since cognitive artifact seeking estimate the likelihood of hypermedia in to carry out your didatics potential, utilizing the logics educative. With basis in a review of literature, discuss itself this expressions and present this tools on-line and of authorship available in web 2.0 organized for start of cognitive to broach and potentiality of understanding developing. Ascertaining also of a raising about new spaces and tools of communication and this possible appropriation by education.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2013-12-22
How to Cite
NEVES, N. P. S. Interfaces de hipermídia, educação e ferramentas on-line. Computers in education: theory & practice, Porto Alegre, v. 16, n. 2, 2013. DOI: 10.22456/1982-1654.25135. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/25135. Acesso em: 24 jun. 2025.
Issue
Section
Artigos
License
The copyright for papers published in this journal belong to the author, with rights of first publication for the journal. As the papers appears in this publicly accessed journal, the papers are for free use, receiving their credit, in educational and non-commercial uses. The journal will allow the use of the papers published for non-commercial purposes, including the right to send the paper to publicly accessed databases.
Received 2012-01-02
Accepted 2013-10-17
Published 2013-12-22
Accepted 2013-10-17
Published 2013-12-22