Production, Search and Information Sharing in the Context of mobile commerce

Authors

  • Maria Aparecida Moura Universidade Federal de Minas Gerais
  • André Fagundes Faria Universidade Federal de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.19132/1808-5245251.414-441

Keywords:

Social commerce. Mobile commerce. Information practices. Mobile applications.

Abstract

It approaches the concept of consumption. It analyzes the
development of the consumption society and the mass markets. It identifies
characteristics of the consumer’s behavior study. It approaches the changes in
the e-commerce caused by the social media and applications for mobile devices.
It displays the characteristics of social commerce and m-commerce. It describes
the production, search and information sharing practices in the context of mcommerce.
It evidences the informational practices from the functionalities
present in the Airbnb, Amazon, iFood and Spotify applications. It verifies that,
in the scope of m-commerce, the informational practices have suffered changes
that result in the relations among informational consumption, sociability and
goods and services consumption.

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Author Biographies

Maria Aparecida Moura, Universidade Federal de Minas Gerais

Professora titular da Universidade Federal de Minas Gerais. Possui graduação em Biblioteconomia pela Universidade Federal de Minas Gerais (1993), mestrado em Educação pela Universidade Federal de Minas Gerais (1996), doutorado em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2002) e Pós-doutorado em Semiótica Cognitiva e Novas Mídias pela Maison de Sciences de l’ Homme(2006-2007).

André Fagundes Faria, Universidade Federal de Minas Gerais

Bibliotecário na Universidade Federal de Minas Gerais. Mestrando do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Escola de Ciência da Informação da Universidade Federal de Minas Gerais.

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Published

2019-01-01

How to Cite

MOURA, M. A.; FARIA, A. F. Production, Search and Information Sharing in the Context of mobile commerce. Em Questão, Porto Alegre, v. 25, n. 1, p. 414–441, 2019. DOI: 10.19132/1808-5245251.414-441. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/80995. Acesso em: 29 apr. 2025.

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