ABOUT EVALUATIONS, ADAPTATIONS, ADVANCES, AND...THE WATERS OF MAY
DOI:
https://doi.org/10.54909/sp.v8i1.140900Keywords:
Periodical, Public Health, Education, Meteorological DisasterAbstract
Editorial description: The editorial of the first 2024 issue of Saberes Plurais proposed, initially, to share with its authors and readers information about the Saberes Plurais evaluation process by the LILACS Brasil Periodicals Evaluation and Selection Committee and the report received. Reports immediate changes made by the editorial team and the collective planning of actions to be implemented over a period of time. In a second moment, it contextualizes the climate-environmental emergency situation experienced by the rains in Rio Grande do Sul and, especially, in Porto Alegre, and the impact on the lives of people, cities and in the journal’s workflow. At the end, it presents an invitation to read the texts published in this issue – 20 articles, a review and a newsletter – and to write about what has been experienced, with analyzes of the effects on daily life, education and work.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).