M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEW

Authors

  • Fernanda Pina Pontifícia Universidade Católica - Rio de Janeiro
  • Renata Kurtz Pontifícia Universidade Católica - Rio de Janeiro
  • Jorge Brantes Ferreira Pontifícia Universidade Católica - Rio de Janeiro
  • Angilberto Freitas Unigranrio - Universidade Grande Rio
  • Jorge Ferreira da Silva Pontifícia Universidade Católica - Rio de Janeiro
  • Cristiane Junqueira Giovaninni Pontifícia Universidade Católica - Rio de Janeiro

Keywords:

m-learning, Difusion of Inovations Theory, professor

Abstract

This research aim is to investigate the perceptions of professors in higher education settings regarding m-learning and identifying possible enablers and barriers to its adoption. Roger's diffusion of innovations theory is the basis for the content analysis of 12 interviews. Results indicate that while professors recognize m-learning definitions they seem to lack familiarity with the innovation, thus making its adoption for daily teaching activities more difficult.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fernanda Pina, Pontifícia Universidade Católica - Rio de Janeiro

Mestre pela PUC-Rio e Doutoranda pela PUC-Rio

Renata Kurtz, Pontifícia Universidade Católica - Rio de Janeiro

Mestre pela PUC-Rio e Doutoranda pela PUC-Rio

Jorge Brantes Ferreira, Pontifícia Universidade Católica - Rio de Janeiro

Doutor em Administração pelo COPPEAD. Professor do Programa de Pós-Graduação em Administração da PUC-Rio.

Angilberto Freitas, Unigranrio - Universidade Grande Rio

Doutor em Administração pela PUC-Rio. Professor Adjunto do Programa de Pós-Graduação em Administração da Unigranrio.

Jorge Ferreira da Silva, Pontifícia Universidade Católica - Rio de Janeiro

Doutor em Administração pela PUC-Rio. Professor do Programa de Pós-Graduação em Administração da PUC-Rio.

Cristiane Junqueira Giovaninni, Pontifícia Universidade Católica - Rio de Janeiro

Mestre pela PUC-Rio e Doutoranda pela PUC-Rio

Published

2016-08-31

How to Cite

Pina, F., Kurtz, R., Ferreira, J. B., Freitas, A., Silva, J. F. da, & Giovaninni, C. J. (2016). M-LEARNING ADOPTION IN HIGHER EDUCATION: THE PROFESSOR’S POINT OF VIEW. Electronic Review of Administration, 22(2), 279–306. Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/54352

Most read articles by the same author(s)