THE NEW LUXURY NOWADAYS AND THE ENGAGEMENT OF THE BEST GLOBAL BRANDS IN THE FASHION MARKET ON THE WEB

Authors

Abstract

This article analyzes, from the perspective of the new luxury, the web engagement of the best global brands in the fashion market to attract customers in the present.  The new luxury emerges from the changes that have occurred in the consumer sphere and in the way the consumer sees, experiences and builds the brand image in today's market. The web is an antagonistic environment to the luxury market. Thus, this is exploratory/descriptive research with a qualitative/quantitative approach where through Social Network Analysis, we investigated the best global brands in the fashion market, such as Louis Vuitton, Chanel, Hermes Paris, Gucci, Cartier, Dior, Tiffany & Co., Burberry, and Prada. In this way, six brands follow the principles of the new luxury, where social interaction with the consumer was perceived for selling products accessible by the web and the involvement with social, cultural, and environmental causes. The results suggest ways to increase engagement and expand the social relationship of luxury brands on the web, using a more efficient digital marketing planning, as well as making more visible the practices of the new luxury in the digital environment, demonstrating to customers the concern of brands and the luxury market with the environment and society.

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Author Biographies

Claudio Luiz Fontes, Universidade Salvador

Pesquisador multidisciplinar especializado nas áreas de Marketing e Turismo. Doutorando pelo Programa de Pós-graduação em Desenvolvimento Regional e Urbano (PPDRU) da Universidade Salvador (UNIFACS), bolsista da Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado da Bahia (FAPESB). Mestre pelo Programa de Pós-graduação em Administração (PPGA) da UNIFACS. Pesquisa o turismo regenerativo e seu impacto no desenvolvimento local. 

Marluce Dantas de Freitas Lodi, UNIFACS

Doutora em Administração pela UNIGRANRIO, Mestre em Administração pela UNIGRANRIO, Especialização e Graduação em Marketing pela UCAM. Atualmente é Professora Permanente do Programa de Pós-graduação em Administração da Universidade Salvador - PPGA UNIFACS. Foi bolsista CAPES durante o período do doutorado e realizou estágio doutoral pelo Programa de Doutorado Sanduíche no Exterior no Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa. Como Professora de IES, atua no curso de Mestrado em Administração e na graduação nos cursos de Administração, Marketing, Publicidade e Propaganda. Tem experiência como integrante de Núcleo Docente Estruturante de Cursos de Marketing e Orientadora de Escritório de Práticas de Marketing para estudantes de graduação. Integrante da equipe de correção das provas do ENADE 2012, 2015 e 2018. Avaliadora de artigos submetidos a congressos e periódicos. Durante mais de 20 anos prestou serviços para diversas empresas em várias funções na área de Marketing, atuando também com consultoria de Marketing e Vendas. Tem interesse em pesquisas relacionadas a Estudos do Consumo e Marketing.

Published

2024-09-03

How to Cite

Fontes, C. L., & Dantas de Freitas Lodi, M. (2024). THE NEW LUXURY NOWADAYS AND THE ENGAGEMENT OF THE BEST GLOBAL BRANDS IN THE FASHION MARKET ON THE WEB. Electronic Review of Administration, 30(2). Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/read/article/view/131284

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