Research about Everyday Life: the multiple contexts experienced by students

Authors

  • Angela Franscisca Caliman Fiorio Universidade Federal do Espírito Santo
  • Kelen Antunes Lyrio Universidade Federal do Espírito Santo
  • Carlos Eduardo Ferraço Universidade Federal do Espírito Santo

Keywords:

Quotidian. Research. School. Curriculum.

Abstract

This paper tries to discuss different student situations in a public suburb school in the city of Vitória, capital of Espírito Santo. The research occurred through many discussions, using different methodologies where the students could release their power nets according different life and school circumstances. These questions provide answers to understand a public school through the curriculum and politic aspect, associating life and knowledge. Other questions encourage and interrogate uson this research about how the school manages the diversity of expectations. What isthe school influence on our student’s life?

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Angela Franscisca Caliman Fiorio, Universidade Federal do Espírito Santo

Professora de Educação Infantil da Prefeitura Municiapal de Vitória. Graduada em História e Pedagogia. Mestre em Educação Doutoranda em Educação na linha de Pesquisa Cultura, Currículo e formação de Professores pelo Programa de Pós-graduação em Educação - Universidade Federal do Espírito Santo.

Kelen Antunes Lyrio, Universidade Federal do Espírito Santo

Pedagoga da Prefeitura Municipal de Vitória. Especialista em Psicopedagogia. Mestre em Educação. Doutoranda em Educação na linha de Pesquisa Cultura, Currículo e formação de Professores pelo Programa de Pós-graduação em Educação - Universidade Federal do Espírito Santo.

Carlos Eduardo Ferraço, Universidade Federal do Espírito Santo

Professor Associado II do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) do Centro de Educação da Universidade Federal do Espírito Santo (UFES), em Vitória, Espírito Santo, e coordenador do Grupo de Pesquisa Currículos, Cotidianos, Culturas e Redes de Conhecimentos.

Published

2012-08-20

How to Cite

Fiorio, A. F. C., Lyrio, K. A., & Ferraço, C. E. (2012). Research about Everyday Life: the multiple contexts experienced by students. Educação & Realidade [Education & Reality], 37(2). Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/17020

Issue

Section

Articles