COMUNICAÇÃO, CRÍTICA E CIDADANIA: RELEITURAS TEÓRICAS E PERSPECTIVAS PRÁTICAS

Authors

  • Raquel Paiva UFRJ
  • Marcelo Monteiro Gabbay UFRJ

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-5269.12268

Keywords:

Critic Reading, Citizenship, Frankfurt School, Brazilian Christian Union for the Social Communications, Community Communications.

Abstract

The following article presents a first effort on the retaking of the media critic reading studies, specially through the re-appropriation of the Frankfurt School Critic Theory under a contemporary point of view, reviewing the definitions of citizenship and experiences engaged in Brazil an Latin American countries in the last decades around the critic formation on Communications. In this seminal text, we focus on the gathering of reflexive and theoretic studies and practices, and in the Education literature with its pragmactical possibilities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Raquel Paiva, UFRJ

Professora Associada da Escola de Comunicação da UFRJ, pesquisadora do CNPq, jornalista e escritora

Marcelo Monteiro Gabbay, UFRJ

Músico e Doutorando em Comunicação e Cultura pela UFRJ. Membro-pesquisador do Laboratório de Estudos em Comunicação Comunitária dessa instituição - LECC

Published

2010-06-29

How to Cite

Paiva, R., & Gabbay, M. M. (2010). COMUNICAÇÃO, CRÍTICA E CIDADANIA: RELEITURAS TEÓRICAS E PERSPECTIVAS PRÁTICAS. Revista Debates, 4(1), 78. https://doi.org/10.22456/1982-5269.12268

Issue

Section

Dossier