Installation art and site specific works: art as opposition

Autores

DOI:

https://doi.org/10.22456/2179-8001.73725

Palavras-chave:

Installation Art. Site Specific Works. Barbara Kruger.

Resumo

This article intends to investigate the oeuvre of the American contemporary artist Barbara Kruger, contextualizing the birth and development of installation, and the so-called "Site Specific Works", tools frequently used by this artist. Some of her artistic matrixes will also be investigated, as well as the fruitful dialogue established with a certain tradition, in order to produce what I consider to be a combative and composite art, one that amalgamates and refunctionalizes elements of advertising, visual arts, and photography.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Marcos Fabris, Universidade Federal de São Paulo, Campus Guarulhos.

Doutor pela FFLCH-USP e realizou pesquisa de pós-doutorado na Universidade de Columbia (Nova York), na Universidade Paris Ouest Nanterre (Paris) e no Museu de Arte Contemporânea da Universidade de São Paulo (MAC USP). Atualmente desenvolve pesquisa de pós-doutoramento na FFLCH USP, onde investiga as relações entre fotografia, pintura e outras áreas do saber.

Referências

BENJAMIN, W. Obras escolhidas – magia e técnica, arte e política. São Paulo: Brasiliense, 1993.

DEBORD, G. A sociedade do espetáculo. Rio de Janeiro: Contraponto, 1997.

KRUGER, B. Love for Sale – The Words and Pictures of Barbara Kruger. Nova York: Harry N. Abrams, Inc., Publishers, 1990.

_________ . Money Talks. Nova York: Skarstedt Fine Art, 2005.

WOOD, P. et alii. Modernismo em disputa – a arte desde os anos quarenta. São Paulo: Cosac & Naify, 1998.

Arquivos adicionais

Publicado

2017-08-09

Como Citar

Fabris, M. (2017). Installation art and site specific works: art as opposition. PORTO ARTE: Revista De Artes Visuais (Qualis A2), 21(35). https://doi.org/10.22456/2179-8001.73725