Between Nicolas Bourriaud and Santiago Sierra: antagonism as a relational strategy
DOI:
https://doi.org/10.22456/2179-8001.62318Palavras-chave:
Santiago Sierra. Politics in art. Relational aesthetics. Tucumán Arde. Contemporary art.Resumo
The text articulates approximations and distancing between the work of Spanish artist Santiago Sierra and the theoretical assumptions that guide the notion of relational aesthetics as drawn up by French critic Nicolas Bourriaud. By making use of Tucumán Arde’s situation, which is understood as an emblem of the aspirations of imbrication between the art and politics of a generation, the argument hereby presented underlines the aloofness of those aspirations represented by the work of Santiago Sierra, impounded from the term “relational antagonism”. This text relies on the relevance of this concept enunciated by British art theorist Claire Bishop as a key to reading the critical character of the polemic artistic maneuvers finished in or through Sierra’s work.Downloads
Arquivos adicionais
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista, como publicar em repositório institucional, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista, quando for o caso.
Os artigos são de acesso aberto e uso gratuito, com atribuições próprias em atividades educacionais, de pesquisa e não comerciais.