Shared territory: crossroads of languages, space for reflection
DOI:
https://doi.org/10.22456/2179-8001.73727Palavras-chave:
Painting. Photography. Film. Self-reference. Representation.Resumo
Contemporary painters like Mark Tansey and Michaël Borremans include photography and film in their artistic practices, reflecting, in shared territory and in a self-referential style, the undeniable technological mediation in which we see ourselves submerged. This article aims to analyze, inside this crossroads of languages, how a space for reflection is established.Downloads
Referências
BORREMANS, Michaël. “Interview: Michaël Borremans by David Cooggins (03/01/2009)” in Art in America. Acesso: http://www.artinamericamagazine.com/features/michael-borremans/ , 2011.
A knife in the eye. Acesso https://www.youtube.com/watch?v=dhhUmwmlMtc, 2016.
DANTO, Arthur e TANSEY, Mark . Tansey: visions and revisions, Nova York: Harry N. Abrams, 1992.
MÖNIG, Roland . “The picture looking back” in Mark Tansey. German: Kerber Verlag, 2005.
ROGIERS, Patrick. “Avant-propos” in: L’ère du double: actes du colloque sur la gemellit. Marval, 1998, pp7-9.
TAYLOR, Marc C. The Picture in question: Mark Tansey & the ends of representation.
Chicago: The University of Chicago Press, 1999.
SARDO, Delfim. Michaël Borremans: Weight. Germany:Hatje Cantz, 2007.
SIMS, Patterson. Art and source. Seatle: Seatle Art Museum, 1990.
VOUILLOUX, Bernard. Le tableau vivant: Phryné, l’orateur et le peintre. Paris: Flammarion, 2002.
Arquivos adicionais
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista, como publicar em repositório institucional, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista, quando for o caso.
Os artigos são de acesso aberto e uso gratuito, com atribuições próprias em atividades educacionais, de pesquisa e não comerciais.