WORK MARKET IN THE PERCEPTION OF ACCOUNTING SCIENCES COURSE GRADUATING ACADEMICS IN THE STATE OF SANTA CATARINA

Authors

  • Larissa Degenhart Universidade Regional de Blumenau - FURB
  • Salete Turra Universidade Regional de Blumenau - FURB
  • Vania Tanira Biavatti Universidade Regional de Blumenau - FURB

Keywords:

Accounting, Higher education, The labor market

Abstract

This study aimed to identify the perception of the graduating students of the Accounting course about the labor market. We conducted a descriptive research, survey and quantitative approach. The population of this research is composed of students of the Accounting course in three Higher Education Institutions (HEIs) in the state of Santa Catarina that are in the graduation phase, totalizing 125 students. The sample included 93 academics who properly answered the questionnaire. For data analysis and subsequent presentation of the results, there were descriptive statistics with the application of absolute frequency and relative frequency. The results showed that the Accounting course (university education) facilitates the entry into the labor market, as academics appear to be satisfied with the professional choice they made. The study results also indicated that the graduating students of the course in Accounting presented themselves aware of the requirements of the labor market, as well as skills and competencies they need during their training to be ready to enter the market work. Although during the course there was the absence of the theory of reconciliation with the practice in the perception of academics, they did not present difficulties to enter the job market.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Larissa Degenhart, Universidade Regional de Blumenau - FURB

Graduada em Ciências Contábeis pela FAI Faculdades de Itapiranga - SC

Mestranda em Ciências Contábeis pela Universidade Regional de Blumenau - SC

 

Salete Turra, Universidade Regional de Blumenau - FURB

Graduada em Ciências Contábeis pela Faculdade Empresarial de Chapecó- UCEFF Faculdades - SC

Mestranda em Ciências Contábeis pela Universidade Regional de Blumenau - SC


Vania Tanira Biavatti, Universidade Regional de Blumenau - FURB

Doutorado em Ciências Sociais-Políticas pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2005),

Mestrado Em Educação Ensino Superior pela Universidade Regional de Blumenau (1995)

Graduação em Pedagogia Habilitação Orientação Educacional pela Universidade Regional de Blumenau (1988).

Atualmente é docente do mestrado Ciências Contábeis - Metodologia do Ensino de Contabilidade, e professora titular da disciplina Políticas Públicas, História e legislação do Ensino do Eixo Articulador das Licenciaturas na Universidade Regional de Blumenau. Foi coordenadora institucional do Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência-PIBID/CAPES/FURB de 2010 à 2012. Coordenou o subprojeto Interdisciplinar Sustentabilidade do PIBID/FURB entre 2012 e 2013 e atualmente coordena o subprojeto Interdisciplinar Gestão Democrática Escolar PIBID/FURB. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Políticas e Legislação de Ensino. No âmbito da pesquisa, estuda principalmente nos seguintes temas: modos de subjetividade/subjetividades contemporãneas, políticas de educação/políticas de formação docente, práticas pedagógicas contemporâneas.

Published

2016-08-31

How to Cite

DEGENHART, L.; TURRA, S.; BIAVATTI, V. T. WORK MARKET IN THE PERCEPTION OF ACCOUNTING SCIENCES COURSE GRADUATING ACADEMICS IN THE STATE OF SANTA CATARINA. ConTexto - Contabilidade em Texto, Porto Alegre, v. 16, n. 32, 2016. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/ConTexto/article/view/54331. Acesso em: 26 apr. 2025.

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.