Artistic propositions and similar games
DOI:
https://doi.org/10.22456/2357-9854.89917Keywords:
Artistic experiences. Simulated games. Artist Teacher. Photography.Abstract
This work Artistic Propositions and similar games results from the discipline About Being an Artist Professor taught by Professor Jociele Lampert in the Postgraduate Program in Visual Arts at the State University of Santa Catarina - UDESC / CEART, Florianópolis / SC.Downloads
References
BASBAUM, Ricardo. Nota introdutória. Concinnitas – Revista do instituto de Artes da UERJ. Ano 5, n. 6, julho de 2004, pp. 167. Disponível em: www.concinnitas.uerj.br.
CAUQUELIN, A. Arte contemporânea: uma introdução. São Paulo: Martins Fontes, 2005. 168p.
FERREIRA, Glória. e COTRIM, Cecília. (Org.).
Escritos de artistas: anos 60/70. Jorge Zahar: Rio de Janeiro, 2009.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra, 2005.
KAPROW, Allan. A educação do Não-artista, parte I. Concinnitas: Revista do Instituto de Artes da UERJ, n. 4. Rio de janeiro: UERJ, 2003. Disponível em: www.concinnitas.uerj.br.
KAPROW, Allan. A educação do An-artista, parte II. Concinnitas – Revista do instituto de Artes da UERJ. Ano 5, n. 6, julho de 2004, pp. 167-181. Disponível em: www.concinnitas.uerj.br.
KAPROW, Allan. O legado de Jacson Pollock. In: FERREIRA, Glória. e COTRIM, Cecília. (Org.). Escritos de artistas: anos 60/70. Jorge Zahar : Rio de Janeiro, 2009.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Readers are free to download, print and use the articles published in the Journal, as long as there is always explicit mention of the author (s) and GEARTE Journal and that there is no change in the original work. Any other use of the texts must be approved by the author (s) and the Journal. Upon submitting an article to GEARTE Journal and having it approved, the authors agree to assign, without remuneration, the following rights to the Journal: authors are allowed to publish and distribute their work online in institutional/disciplinary repositories or on their personal page.
This journal uses a Licença de Atribuição Creative Commons 4.0 Internacional.