The Origins of MPM Propaganda

Authors

  • André Iribure Rodrigues

Keywords:

Advertising. Propaganda. MPM Propaganda.

Abstract

This paper approaches the beginning of a Brazilian advertising agency: MPM Propaganda, from a historical Communication perspective. First place in the Brazilian ranking for a decade and a half, this company is fundamental for the understanding of the context of the advertising activity, because its success in the market shows the potential reached by national capital agencies. The opening of MPM Propaganda in Rio Grande do Sul, in 1957, reveals the local context of advertising and how the relationships among the social actors are built in this field of activity, in an incipient period of this activity in Rio Grande do Sul.

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Author Biography

André Iribure Rodrigues

Bacharel em Publicidade e Propaganda pela Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da UFRGS (FABICO/UFRGS). Mestre em Comunicação Social pelo Programa de Pósgraduação em Comunicação e Informação da UFRGS(PPGCom/UFRGS). Professor Assistente do Departamento de Comunicação da Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da UFRGS(FABICO/UFRGS). Currículo Lattes

Published

2006-12-09

How to Cite

RODRIGUES, A. I. The Origins of MPM Propaganda. Em Questão, Porto Alegre, v. 10, n. 2, p. 303–318, 2006. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/97. Acesso em: 12 may. 2025.

Issue

Section

Estudo de Caso