COLLABORATIVE WORK IN THE EDITORIAL PROCESS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.54909/sp.v7i1.132913

Keywords:

Periodical, Knowledge Discovery, Open Access Publishing

Abstract

Editorial that brings to the debate the process of publishing a scientific journal as a task that constitutes a network. A network of collaborators from different professional groups who must work collaboratively. It presents, in a special way, the experience of the publishers in the periodical Saberes Plurais: Educação na Saúde.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ramona Fernanda Ceriotti Toassi, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)

Doutora em Educação. Professora Associada do Departamento de Odontologia Preventiva e Social da Faculdade de Odontologia da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Professora Permanente do Programa de Pós-Graduação em Ensino na Saúde da Faculdade de Medicina, UFRGS, Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasil

Mariangela Kraemer Lenz Ziede, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)

Doutora em Educação. Mestre em Educação. Especialista em Informática na Educação. Especialista em tutoria na Educação a Distância. Pedagoga. Coordenadora da Tutoria do Curso de Pedagogia Licenciatura na Modalidade a Distância da UFRGS (PEAD e PEAD2). Professora e coordenadora da área de Aprendizagem em Ambientes Digitais do Departamento de Estudos Básicos, Faculdade de Educação (FACED), Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Professora pesquisadora no Programa de Pós-Graduação em Ensino na Saúde - Mestrado Profissional, Faculdade de Medicina (FAMED/PPG EnSau), UFRGS, Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasil. Editora assistente Revista Saberes Plurais: Educação na Saúde. Pesquisadora do Núcleo de Estudos em Educação na Cultura Digital (NEED).Trabalha com as temáticas de formação de professores e tecnologias digitais, mediação a distância e ensino na saúde

Published

2023-06-22

How to Cite

TOASSI, Ramona Fernanda Ceriotti; ZIEDE, Mariangela Kraemer Lenz. COLLABORATIVE WORK IN THE EDITORIAL PROCESS. Saberes Plurais, [S. l.], v. 7, n. 1, p. e132913, 2023. DOI: 10.54909/sp.v7i1.132913. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/132913. Acesso em: 11 aug. 2025.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >> 

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.