Design de Aplicação Ubíqua de Aprendizagem para oferecer suporte à conexão entre Cidadãos e o Patrimônio Histórico

Autores

  • Luma da Rocha Seixas Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) – Centro de Informática
  • Ivanildo José de Melo Filho Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) – Centro de Informática Instituto Federal de Pernambuco (IFPE) – Campus Paulista
  • Alex Sandro Gomes Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) – Centro de Informática
  • Rosangela Maria de Melo Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) – Centro de Informática Instituto Federal de Pernambuco (IFPE) – Campus Paulista

DOI:

https://doi.org/10.22456/1679-1916.89261

Palavras-chave:

Design, Ubíqua, Aprendizagem, Suporte.

Resumo

This article aims to explore the generation of connections between citizens
and historical heritage, made possible through the design of a mobile
application with characteristics of ubiquitous learning to support informal
learning about historical places. The methodological process followed the
recommendations of the Design Science Research Methodology (DSRM).
Among the steps that make up the DSRM, this research reports the steps related
to the process of design and design of the application. The results obtained after
the execution of the phases that make up this stage allowed the generation of a
functional version of the application aligned with the proposed objectives that
seeks to broaden the perception of the citizens about the Historical Patrimony
of the place where they are.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2018-12-28

Como Citar

DA ROCHA SEIXAS, L.; JOSÉ DE MELO FILHO, I.; SANDRO GOMES, A.; MARIA DE MELO, R. Design de Aplicação Ubíqua de Aprendizagem para oferecer suporte à conexão entre Cidadãos e o Patrimônio Histórico. RENOTE, Porto Alegre, v. 16, n. 2, p. 260–269, 2018. DOI: 10.22456/1679-1916.89261. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/renote/article/view/89261. Acesso em: 1 fev. 2023.