Cine–Picc: Satisfaction and Knowledge Following a Video and Hands-on Training on Peripherally Inserted Central Catheter Care
Palavras-chave:
catheters, inservice training, nursing care, team satisfaction, vascular access device.Resumo
Objective: This study assessed the knowledge and satisfaction of a nursing staff regarding peripherally inserted central catheter (PICC) care before and after a combined training strategy consisting of a video and hands-on practice. Methods: A cross-sectional and prospective study with data collection held at a public university hospital from March 2018 to May 2018 and in March 2019. Participants answered a pre-test about PICC lines, watched a video on PICC care and maintenance, attended hands-on sessions, and answered a post-test. Results: A total of 520 professionals participated in the study, of which 87.4% were from the nursing staff. The pre-test was answered by 211 individuals and the post-test questions were answered by 203 people. The satisfaction research showed 97% of satisfied respondents. Conclusions: Our results indicate that a change from the traditional training model to an active educational approach reached more participants, representing an innovative pedagogical tool in the training of critical and reflexive professionals.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2022 Clinical and Biomedical Research

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).