Between student paths and trajectories of Youth and Adult Education

Authors

  • Katiuci Pavei Universidade Federal do Rio Grande do Sul Colégio de Aplicação

Keywords:

Fotografia, retrato, percurso, escola, educação de jovens e adultos, anuário escolar.

Abstract

This project was released with students of EJA from de Application School of UFRGS.  After a walk following the routes to school and paths inside the educational space during the night shift, a project emerged that searched the ampliation of the student’s visibility by the production of portraits, focused on the self-representation and with narratives of themselves, here presented in the form of a school yearbook of EJA 2023 class.

Downloads

Download data is not yet available.

References

COPQUE, Barbara. “Família é bom para passar o final de semana”. In: Cadernos de Antropologia e Imagem, v.17.Rio de Janeiro:UERJ, 2003.p. 265-279.

GAMA, Fabiene. A auto-representação fotográfica em favelas: Olhares do Morro. Dissertação (mestrado), Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Instituto de Filosofia e Ciências Humanas, Pós-Graduação em Ciências Sociais. Rio de Janeiro, 2006. 144 f.

INGOLD, Tim. Pare, Olhe, Escute! Visão, Audição e Movimento Humano, Ponto Urbe, 3. 2008.

INGOLD, Tim. Antropologia. Para que serve? Petrópolis, RJ: Editora Vozes, 2019.

NOVAES, Sylvia Caiuby. A construção de imagens na pesquisa de campo em antropologia. Iluminuras, Porto Alegre, v. 13, n. 31, p.11-29, jul.(dez. 2012).

PINK, Sarah. Doing Visual Ethnography. London: Sage, 2007.

RECHENBERG, Fernanda. Notas etnográficas sobre o retrato: repensando as práticas de documentação fotográfica em uma experiência de produção compartilhada das imagens. Cadernos de Arte e Antropologia, Vol. 3, n° 2/2014, pag. 9-22

Published

2024-11-21

How to Cite

Pavei, K. (2024). Between student paths and trajectories of Youth and Adult Education. Fotocronografias, 10(24), 142–159. Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/fotocronografias/article/view/142249