(Re)pensar o corpo e a Educação: uma contribuição para a História da Educação
Keywords:
História do corpo, educação, movimentos educacionais.Abstract
Os autores convidam o leitor a ter uma visão ampla da história do corpo, aprofundando os conhecimentos acerca dos movimentos educacionais, a mulher e o corpo, crianças, higiene, emoções, esporte e ginástica, educação da pessoa com deficiência e dos delinquentes juvenis, como fenômenos sociais e históricos que marcaram o início e o fim da primeira parte do século XX. Finalizo essa resenha parabenizando os editores e os autores deste livro – não havia momento mais oportuno para a chegada dessa obra, principalmente em tempos de pandemia, que nos possibilita refletir que novas formas de controle do corpo estão sendo implementadas no contexto da educação atual.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
História da Educação utilizes as a base to transfer right to the CreativeCOmmons BY license (creativecommons.org) for open access periodicals Open ArchivesIniciative (OAI), greenroad category.
Open access means making it freely available on the Internet, so that the users can read, download, copy, distribute, print, research or reference the full text of the documents, process them for indexation, utilize them as input data for software programs, or use them for any other legal purpose, without a financial, legal or technical barrier.
a) Authors keep the copyrights and grant the right of first publication to the journal, with the work simuoltaneously licenced under the Creative Commons Attribution License, which enables sharing the text with acknowlegement of authorship and initial publication in this journal.
b) Authors have permission to take up additional contracts separately for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publishing in an institutional repository or as a book chapter) with acknowledgment of authorship and initial publication in this jounral.
c) Authors have permission and are encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the publication process, since this may generate productive changes, and also increase the impact and citation of the work published.