Ashes, by Steve McQueen

Autores

  • Paula Cristina Luersen

Palavras-chave:

Steve McQueen. Video installation. ICA/Boston. Experience. Memory.

Resumo

This review covers the experience of visiting Ashes, a video installation by Steve McQueen, exhibited at the Institute of Contemporary Art, in Boston. It explores the expectations, surprises and reflections raised by the work and the way McQueen introduces, through the image, the question of memory.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Paula Cristina Luersen

Doctoral student in Art History, Theory and Criticism by the Post-Graduate Program in Visual Arts at the Federal University of Rio Grande do Sul.

Referências

BYERS, Dan. Steve McQueen: Ashes. Institute of Contemporary Art: Boston, 2017.

COLBY, Celina. Steve McQueen’s ‘Ashes’ haunts Institute of Contemporary Art. Disponível em: Acessado em 24 jun. 2017.

FARIAS, Agnaldo; ANJOS, Moacir (orgs.) Catálogo da 29ª Bienal de São Paulo: Há sempre um copo de mar para um homem navegar. São Paulo, Fundação Bienal de São Paulo, 2010.

SUTNIK, Maia-Mari (org). Memory Unearthed – The Lodz Ghetto Photographs of Henryk Ross. Ontario: Yale University Press, 2007.

RANCIÈRE, Jacques. O Espectador Emancipado. Trad. José M. Justo. Lisboa: Orfeu Negro, 2010.

_________________________

Dados da exposição:

Título: Ashes

Artista: Steve McQueen.

Técnica: Vídeo-instalação.

Exibição resenhada: 15 de fevereiro de 2017 a 25 de fevereiro de 2018. Exposição organizada por Dan Byers, curadoria de Mannion Family Senior, com o assistente curatorial Jeffrey De Blois.

Local: The Institute of Contemporary Art/Boston, in Kim and Jim Pallotta Gallery.

Arquivos adicionais

Publicado

2018-06-02

Como Citar

Luersen, P. C. (2018). Ashes, by Steve McQueen. PORTO ARTE: Revista De Artes Visuais (Qualis A2), 22(36). Recuperado de https://seer.ufrgs.br/index.php/PortoArte/article/view/80118