The strange beauty and the beauty of the strange
DOI:
https://doi.org/10.22456/2179-8001.80116Palavras-chave:
Luiz Gonzaga, Life and Artwork.Resumo
In this article, we seek to draw some observations on the career of the artist Luiz Gonzaga, from our reception to the exhibition of his works at the event Percurso do Artista, in 2014. We seek to associate life and work without worrying about collecting detailed and chronological biographical data, more like a biographeme, as Barthes tells us, since it is hardly possible for a man's biography to be fully apprehended. The path of the artist reveals itself as his creative and narrative drive, standing out as an expression of the failure of his achievements, since, even if he is satisfied with his last achievement, he finds himself compelled to tell once more, to seek in his anxieties answers that he knows will always be incomplete to the silences that populate him and the world. Thus, to tell an artist’s life would be to affirm this love to the strange by him nurtured and which ceases to be by becoming his own fuel.Downloads
Referências
BLANCHOT, Maurice. O livro por vir. São Paulo: Martins Fontes, 2005.
BLANCHOT, Maurice. O espaço literário. Rio de Janeiro: Rocco, 2011.
GONZAGA, Luiz. Seminal. Museu de Arte do Rio Grande do Sul Ado Malagoli/ Secretaria da Cultura/RS. 2002.
KAFKA, Franz. A metarmofose. São Paulo: Hedra, 2009.
PROUST, Marcel. Em busca do tempo perdido. O tempo redescoberto. São Paulo: Globo, 1998.
Arquivos adicionais
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista, como publicar em repositório institucional, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista, quando for o caso.
Os artigos são de acesso aberto e uso gratuito, com atribuições próprias em atividades educacionais, de pesquisa e não comerciais.