From wall-paintings to electronic technologies: the search for an ideal hybrid space
DOI:
https://doi.org/10.22456/2179-8001.62319Palavras-chave:
Perspective. Representation. Perception. Hybrid space.Resumo
Man have long used elements of his own architectural works, such as walls, floors and roofs, to devise figurative representations, displaying a different reality from the one before in that very space. Some of them, due to its characteristics, seem to have a virtual (represented) space, spatially integrated with the real (physical) space. We understand the hybrid space as the composition of real and virtual spaces, as if they were one. This article analyzes the representations of many historical periods to analyze the approach of the relationship between real and virtual spaces. He has studied wall-paintings and electronic technologies, showing that elements were gradually incorporated in these representations in order to achieve better results at proposing the hybrid space. He has also considered the ways that telecommunication technologies can contribute to the enabling of an old dream of a hybrid space.Downloads
Não há dados estatísticos.
Arquivos adicionais
Publicado
2016-05-01
Como Citar
Braga, G. P. (2016). From wall-paintings to electronic technologies: the search for an ideal hybrid space. PORTO ARTE: Revista De Artes Visuais, 20(34). https://doi.org/10.22456/2179-8001.62319
Edição
Seção
Versão | Version
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista, como publicar em repositório institucional, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista, quando for o caso.
Os artigos são de acesso aberto e uso gratuito, com atribuições próprias em atividades educacionais, de pesquisa e não comerciais.