Estado da arte sobre educação e relações étnico-raciais (2003-2014): História da educação de crianças e jovens negros(as)
Keywords:
História da Educação da População Negra, História da Educação, História e Cultura Africana e Afro-Brasileira.Abstract
A Categoria “História da Educação da População Negra” da pesquisa “Educação e Relações Étnico-Raciais: o Estado da Arte” (2018) abrangeu a análise de 35 teses e dissertações. Neste artigo serão examinados os pormenores das 17 pesquisas agrupadas na subcategoria “Educação de crianças e jovens negros(as)”. Observou-se que a temática da História da Educação da População Negra é uma área em construção, mas em expansão, apesar da necessidade de um número maior de pesquisas.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
História da Educação utilizes as a base to transfer right to the CreativeCOmmons BY license (creativecommons.org) for open access periodicals Open ArchivesIniciative (OAI), greenroad category.
Open access means making it freely available on the Internet, so that the users can read, download, copy, distribute, print, research or reference the full text of the documents, process them for indexation, utilize them as input data for software programs, or use them for any other legal purpose, without a financial, legal or technical barrier.
a) Authors keep the copyrights and grant the right of first publication to the journal, with the work simuoltaneously licenced under the Creative Commons Attribution License, which enables sharing the text with acknowlegement of authorship and initial publication in this journal.
b) Authors have permission to take up additional contracts separately for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publishing in an institutional repository or as a book chapter) with acknowledgment of authorship and initial publication in this jounral.
c) Authors have permission and are encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) to any point before or during the publication process, since this may generate productive changes, and also increase the impact and citation of the work published.