Brazilian learners of English perceptions about oral production on a digital storytelling task cycle

Autores

  • Fernanda Delatorre Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
  • Juliane Regina Trevisol Universidade do Estado da Bahia

DOI:

https://doi.org/10.22456/2238-8915.100710

Resumo

This study investigated Brazilian learners of English perceptions about their production in a digital storytelling task cycle. Participants were 14 learners of English from an undergraduate program in Brazil. Data from the present study were obtained from participants’ answers to the four questionnaires presented to them along the digital storytelling task cycle. After that, their answers were grouped and analyzed in order to have a broad view on their perceptions regarding oral production in the digital storytelling task cycle.  The present study found that participants were concerned about their oral production as a whole, that they became more engaged and critical regarding the language learning process and aware about it with the use of digital storytelling. It also found that the teacher should be prepared to use technology and tasks in class and stimulate their students to use them so that language learning may be improved from its use.

KEYWORDS: oral production, digital storytelling, task, Brazilian learners of English

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Fernanda Delatorre, Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)

Doutora em Estudos da Linguagem pelo Programa de Pós-Graduação em Inglês: Estudos Linguísticos e Literários (PPGI) da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) e mestre em Letras/Inglês e Literatura Correspondente (2006) pelo PPGI/UFSC. Também é bacharel e licenciada em Ciências Biológicas (1996) e Letras Inglês (2003 e 2009) pela UFSC. Suas áreas de interesse são ensino e aprendizagem da língua inglesa, com ênfase no estudo da pronúncia, produção, percepção e inteligibilidade do inglês pelos aprendizes brasileiros e formação de professores. Atualmente é servidora técnica-administrativa em educação lotada na Coordenadoria de Avaliação e Apoio Pedagógico da Pró-Reitoria de Graduação onde é corresponsável pelo Programa de Formação Continuada de Professores (PROFOR) da UFSC.

Juliane Regina Trevisol, Universidade do Estado da Bahia

Doutora em Letras - Inglês pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Professora assistente da Universidade do Estado da Bahia (UNEB) atuando no curso de licenciatura em Letras Lingua Inglesa e Literaturas do Departamento de Ciências Humanas. Líder do grupo de pesquisa FALE - FormAção em Linguagens e Ensino. Desenvolve projetos de pesquisa e extensão na área de Linguistica Aplicada, com enfoque no ensino e aprendizagem de línguas. 

Downloads

Publicado

2020-06-23