REPORT OF A PILOT STUDY ON SEXUALITY COMMUNICATION WITH PARENTS OF ADOLESCENTS WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDER
DOI:
https://doi.org/10.54909/sp.v7i2.133414Keywords:
Qualitative Research, Communication, SexualityAbstract
The pilot study is a necessary stage of scientific work, it tests methods, procedures, and instruments before definitive data collection. This article describes the use of a pilot study applied in qualitative research on communication about sexuality with parents of adolescents with autism spectrum disorder. This is a descriptive study on conducting a pilot study in the exploratory phase of research of an educational interventional nature of the action-research type. The pilot-evaluated questions elaborated in the semi-structured interview to identify communication problems about sexuality that parents have with their children and the answers submitted to content analysis. Two mothers were interviewed. Open questions revealed the need for adjustments and were reformulated, increasing from seven to nine. The pilot study proved to be an indispensable technique for the elaboration and application that precedes the definitive data collection.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).